EST Maainfo Maaeluvõrgustiku teenistus Maainfo Maaeluvõrgustik Maainfo UUDISED
 
 
Maainfo
Kontakt
Maainfo
EST   Maainfo   ENG
 
  Maaeluvõrgustik
Maainfo
Maainfo
MAK 2014-2020 PROJEKTINÄITED
Maainfo
INFOKIRI VÕRGUKIRI
Maainfo
TASKUHÄÄLING "MAAELU JUTUD"
Maainfo
VEEBI TV
Maainfo
NÄITUSED
Maainfo
AVATUD TALUDE PÄEV 2024
Maainfo
ARUKAD KÜLAD
Maainfo
MAAPIIRKONDADE PIKAAJALINE VISIOON
Maainfo
KOHALIKU TOIDU VÕRGUSTIKUD
Maainfo
KESKKOND JA KESTLIKKUS
Maainfo
NAISED MAAPIIRKONNAS
Maainfo
EUROOPA ÜPP VÕRGUSTIK
Maainfo
INFOMATERJALID
Maainfo
EESTI MAAELUVÕRGUSTIK 2014-2020
  INNOVATSIOONIVÕRGUSTIK
Maainfo
  LEADER
Maainfo
  Trükised
Maainfo
  Maaeluvõrgustiku teenistuse kontaktid
Maainfo

UUDISED

   

REM: Regionaal- ja Põllumajandusministeerium arutab märtsis sektoriga liikuvusreformi esialgset kontseptsiooni

Allikas: Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi pressiteade
28. veebruar 2024. a

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium tutvustab märtsis huvirühmadele esialgset nägemust liikuvusreformist, mille keskmes on eri transpordiliikide seotus, ühtne piletisüsteem ning ühistranspordi ligipääsetavus.

"Kaasaegne ühistransport peab vastama inimeste vajadustele, olema paindlik, mitmekesine ning ligipääsetav," ütles regionaalminister Madis Kallas. “Inimestele on oluline kiirus ja mugavus. Selge on see, et maapiirkonnas jääb auto jätkuvalt oluliseks transpordivahendiks, kuid meie eesmärk on pakkuda sellele mugavat alternatiivi, mis vähendab ühtlasi keskkonnakoormust,” selgitas minister.

Transpordi praegune pilt näitab, et autostumine on endiselt tõusuteel. 2022. a statistika kohaselt on autoga liiklejate osakaal kasvutrendis ning jalakäijate ja ühistranspordiga sõitjate osakaal ei ole tõusnud.

Kirjeldatud suundumuste muutmine eeldab olulisi ümberkorraldusi ühistranspordikorralduses. Liikuvusreformi kontseptsioon on olemuselt ühistranspordikorralduse uus strateegiline vaade, milles plaanitakse järgmisi põhitegevusi.

  • Ühistranspordiliikide sünkroniseerimine; eeldus on taktipõhised väljumised, mis tähendab, et sõiduplaanides kasutatakse regulaarseid intervalle. Väljumised toimuvad näiteks 7.15, 8.15, 9.15.
  • Uue süsteemi selgroo moodustavad rongi- ja kaugbussiliinid, mille järgi on seatud ette- ja laialivedu bussidega. Põhi- ja kohalikud liinid saavad tõmbekeskustes kokku, kus on võimalik ümber istuda – nii jõuab reisija võimalikult paljudesse sihtkohtadesse. Hõredalt asustatud piirkondades on korraldatud nõudepõhine transport. Nõudepõhised liinid tagavad etteveo põhiliinidele ja kohalikele liinidele.
  • Rongiliinide tihendamiseks suurendatakse rongiparki 42%. 2024. aastal saabuvad Elronile esimesed kuus uut Škoda rongi ning järgmised kümme rongi saabuvad 2026. aasta alguseks.
  • Luuakse ühtne piletisüsteem, kus sama piletit saab kasutada kõikides ühistranspordivahendites ning pileti maksumus ei sõltu sellest, kas sõita näiteks rongi või bussiga. Ümberistumine muutub nii reisijale mugavamaks ja soodsamaks.
  • Tehakse investeeringuid puuduolevasse taristusse: rajatakse uusi bussipeatuseid, kergliiklusteid ja moderniseeritakse rongipeatuseid, pikendatakse ja rekonstrueeritakse rongiliine. Lisaks investeeritakse viitadesse ning ootetingimuste parendamisse. Rongi- ja bussipeatused seotakse omavahel ümberistumissõlmedeks.
  • Parendatakse ligipääsetavust vaegnägijatele ja vaegkuuljatele nii ühistransporditaristus kui ka ühistranspordivahendites.
  • Toetatakse keskkonnasäästlikumate busside soetamist.

Huvirühmadega arutatakse esialgset kontseptsiooni märtsis. Saadud tagasisidet arvestades täiustatakse kavandit ja seejärel tutvustatakse kontseptsiooni Vabariigi Valitsusele.


2 logo maaeluvõrgustikule

 
 
Maainfo
  Jäneda, Tapa vald 73602, Lääne-Virumaa, seminar (at) metk.agri.ee
Maainfo